123 Street, NYC, US 0123456789 [email protected]

上海419论坛,上海龙凤419,爱上海 - Powered by Annam Dedric!

cmzgzdbq

first_img AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis4 Donorfy is listed on Microsoft AppSource marketplace Fundraising database and charity CRM Donorfy is the first charity fundraising CRM to be listed on the Microsoft AppSource directory for business applications.Microsoft AppSource is an app marketplace for Microsoft products. It helps enterprise users find and gauge software-as-a-service (SaaS) apps from Microsoft and its partners which can help customers’ businesses “to perform, compete and operate more efficiently”.Donorfy was added to the marketplace following a validation and certification process.Donorfy is based on the Microsoft Azure platform, so it can be integrated with other Marketplace apps and services on Azure, such as Flow and LogicApps. As a result users can use it to automate and integrate activities with apps such as Twitter, Google G-Suite and MS Office. Donorfy’s REST API makes integration beyond the Azure environment an option too.Launched in 2015 by charity technology experts Robin Fisk and Ben Brett, Donorfy is available to all UK charities. While many smaller charities use Donorfy, the company has also launched features using Microsoft services that are designed for larger charities. These include data visualisations with Microsoft Power BI and scalability with OwnAzure.Microsoft sponsorshipAnother benefit for charity users of Donorfy being based on the Microsoft Azure platform is that they can qualify for up to $5,000 per year in sponsorship from Microsoft. This would help one or more charities using Donorfy to learn how to take advantage of powerful Azure tools.Robin Fisk, Founder and CEO at Donorfy said: “We’re delighted to partner with one of the biggest names in tech to make it even easier for charities across the UK and beyond to find Donorfy. The Microsoft Azure platform on which Donorfy is built means that as well as being easy to use and affordable for smaller charities, Donorfy has true strength and scalability required by larger organisations. Our AppSource listing is confirmation that Donorfy has the quality and integration capabilities that sets it apart from the rest.” Tagged with: Charity CRM Donorfy Microsoft  128 total views,  2 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis4center_img  127 total views,  1 views today Advertisement Howard Lake | 31 August 2018 | News About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving.last_img read more

cmzgzdbq

first_img to go further News Human rights groups warns European leaders before Turkey summit Organisation Lower courts fail to release journalists, government spokesperson criticises ruling. News A High Criminal Court of Istanbul has defied a Constitutional Court’s ruling that the rights of journalists Mehmet Altan and Sahin Alpay to liberty and freedom of expression have been violated and the two journalists should be released from custody. The lower court said the judgment was a “usurpation of authority” and therefore could not be accepted.Initially, the lower courts impacted by the ruling said the detentions would be reviewed after the top court’s reasoned decisions were formally communicated. In turn, the Turkish Constitutional Court then released its judgments and posted notes on social media saying that they are available and accessible online. Nevertheless, the journalists remain in detention.The reaction from the deputy prime minister and government spokesperson, Bekir Bozdağ on 12 January, was disturbingly similar to the reasoning of the lower court issued later in the day. He objected to the decision, claiming that the Constitutional Court had “exceeded” its authority. Bozdağ, who served as justice minister for several years until the latest cabinet reshuffle last July tweeted, “The Constitutional Court has acted as a first instance court by making an assessment of the case and the evidence. (…) The Constitutional Court cannot act as a Supreme Court of Appeals”.PEN International, ARTICLE 19, European Centre for Press and Media Freedom, European Federation of Journalists, Human Rights Watch, Index on Censorship, International Press Institute and Reporters Without Borders (RSF), who have campaigned on Altan’s and Alpay’s cases since their detentions and submitted third party interventions on the cases to the European Court of Human Rights, expressed dismay that the decision has not been carried out and the implications for the rule of law in Turkey.“We are profoundly concerned about the lower courts’ lack of implementation of this historic decision by the Constitutional Court and that it is the direct result of political pressure on the court, which would amount to interference with its independence. Together, this gravely undermines the separation of powers and the rule of law in Turkey,” said Carles Torner, executive director of PEN International. “Basic principles of justice, both legal and moral, require the lower courts to implement this decision and release these journalists – who have languished in prison for over a year – without delay.”These were the first rulings that the Constitutional Court had made involving detained journalists since the attempted coup of July 2016, following which scores of journalists have been detained. Ruling on individual applications filed on behalf of Alpay and Altan, the court said their detentions led to violations of the “right to personal liberty and security” protected under article 19 of the Constitution and “freedom of expression and the press” protected under articles 26 and 28.The court stated that “press freedom as a specific element of freedom of expression has vital importance in democracies. It includes not only the dissemination of ideas and information, but also society’s access to those ideas and information,” dovetailing the European Court of Human Rights’ jurisprudence on the role of journalism and the importance of press freedom in a democratic society. The decision was taken by an 11-6 majority vote. It was widely expected that the ruling would set the precedent for the release of other journalists in the country.Under the Turkish Constitution’s article 153, all Constitutional Court rulings enter into force immediately and are binding for the legislative, executive and judicial organs, including the administration and officials.“The EFJ is demanding that journalists be freed immediately following the decision of the Turkish Constitutional Court. The refusal of the 13th and 26th Criminal Courts to implement the decision of the upper court is a direct attack on the rule of law and the independence of the judiciary”, said Ricardo Gutierrez, General Secretary of the EFJ.Altan, a professor of economics and newspaper columnist, was arrested on September 10, 2016, along with his brother, Ahmet Altan, on charges stemming from their alleged links to a network led by Fethullah Gülen, which the government accuses of maintaining a terrorist organization, “Fetullahist Terrorist Organization/Parallel State Structure (FETÖ/PDY)”, and orchestrating the failed coup attempt of July 15, 2016. He was jailed pending trial on September 22, 2016 and is currently charged with “attempting to overthrow the Constitutional order,” a crime which carries an aggravated life sentence. Lawyers for Altan filed applications before the Constitutional Court on November 8, 2016, complaining that his rights were violated and seeking his release.Alpay, a 73-year-old journalist, was arrested on July 27, 2016 as part of an operation targeting former columnists and executives of the shuttered Zaman daily and was imprisoned pending trial on July 31. He is accused of “attempting to overthrow the Constitutional order, the government and Parliament,” charges carrying three aggravated life sentences, and an additional prison term of up to 15 years for “membership in a terrorist organization.”PEN International, RSF and others have been monitoring Mehmet and Ahmet Altans’ criminal court proceedings and have intervened in the Altans’ and in Sahin Alpay’s cases before the European Court of Human Rights concerning their detention. April 2, 2021 Find out more Help by sharing this information April 28, 2021 Find out more TurkeyEurope – Central Asia Condemning abuses Judicial harassmentImprisonedFreedom of expressionCouncil of Europe News Follow the news on Turkey TurkeyEurope – Central Asia Condemning abuses Judicial harassmentImprisonedFreedom of expressionCouncil of Europe Receive email alerts April 2, 2021 Find out more January 12, 2018 Turkey: implement Constitutional Court decision to free journalists Turkey’s never-ending judicial persecution of former newspaper editor News Journalists threatened with imprisonment under Turkey’s terrorism law RSF_en last_img read more

cmzgzdbq

first_img China: Political commentator sentenced to eight months in prison October 1, 2009 – Updated on January 20, 2016 Sixty years of news media and censorship Just as the documentary was becoming very popular, the government decided to suspend its broadcasting. The “River Elegy” episode was a precursor of both the boldness that students would show a few months later in Tiananmen Square and the Party’s realisation that too much free expression could threaten its legitimacy.After the Tiananmen Square events, the documentary’s scriptwriter, Su Xiaokang (http://www.randomhouse.com/knopf/authors/xiaokang/index.html), had to flee to Hong Kong while some of the other people who had worked on the documentary were arrested.26 April 1989 – People’s Daily editorial mocking demonstrators backfires When former General Secretary Hu Yaobang died on 15 April 1989, several thousand students staged a series of peaceful demonstrations in Beijing in support of this Chinese-style moderniser, who had been ousted in 1987 for being too much of a reformer. Seeking to play down and even mock the student demos, People’s Daily ran an editorial on 26 April 1989 denouncing their “abnormal character” (http://bbs.service.sina.com.cn/thread-9-0/tree-161351-1821-11132-.html). “The aim of this small handful of people is to sow confusion within the Chinese people and disorder in the country, and thereby put an end to China’s stability and unity,” the editorial said. Far from silencing the protests, the humiliating and condescending statement just fanned the flames.The party’s reformists tried in vain to have the editorial retracted and to start a dialogue with the students. They included General Secretary Zhao Ziyang, who was ousted just after the 4 June massacre and placed under house arrest until the end of his life. Backed by Deng Xiaoping, then aged 83, the CPC old guard stuck to its original firmness. The dialogue between state media and the young demonstrators was quickly exhausted. Press freedom was one of the student demands and there were journalists who joined the movement. The result was a major purge in which several journalists, including Wang Juntao, ended up in prison.Several Chinese journalists based abroad defected after the 4 June massacre, showing the degree of support within the media for the pro-democracy movement. Since then, several journalists such as Shi Tao have been arrested for referring to the June 1989 protests.1 September 1997 – outspoken daily’s launchGovernment pressure is slightly more relaxed in the southern city of Guangzhou, where the daily Nanfang Dushibao was launched in September 1997. Hailed for its outspoken style, contrasting with the tiresome rhetoric in the official media, it was able to fulfil the watchdog role that media are supposed to play, exposing some of the scandals that have accompanied China’s hasty development.Frequently “purged” by the authorities, the newspaper made a speciality of denouncing officials in neighbouring provinces. Its success showed that the Chinese public was hungry for newspaper reporting that was more lively and aggressive. More newspapers were launched in its wake.Nanfang Dushibao’s finest demonstration of the crucial role the media can play in China was in 2003, when Sun Zhigang, a young graphic designer, was arrested by the Guangzhou police for lacking a residence permit and was found dead three days later. The local authorities tried to cover up his death but, under pressure from Nanfang Dushibao and Internet users, the policemen responsible were arrested and the residence permit law was amended. Nonetheless, the newspaper’s daring editor was later jailed.March 2003 – Internet makes cover-ups more difficultStill hesitant at the start of the decade, the Internet began to emerge in 2003 as a major tool for exposing corruption and abuses, and for putting pressure on the central and provincial governments. The central government’s censorship of the media’s coverage of the SARS pandemic in March 2003 was seen to be anachronistic. Imposed after local newspaper articles about unexplained deaths, the censorship just increased the dangers. Despite the WHO’s alerts and the Hong Kong media’s coverage, the government continued to censor the Chinese media while the entire world became more and more concerned about the pandemic.The Internet has demonstrated thousands of times since then that the flow of news and information is of vital important for the development of democracy and for the improvement of living standards in China. After 60 years of censorship, the Chinese press deserves independence. We call for an end to the control exercised over the media by the Propaganda Department, by the General Administration of Press and Publications and by the State Administration of Radio, Film and Television. Receive email alerts 2 May 1956 – “Let a hundred flowers bloom; let a hundred schools of thought contend”A speech by Mao in May 1956 launched the Hundred Flowers, a movement of openness that was followed by a crackdown on intellectuals. It was a notable example of Mao’s use of the press. Both movements, the Hundred Flowers and its ensuing corollary, the Anti-Right Movement, were launched through the media.His first speech seemed to partially lift the threat that had been hanging over journalists until then. Mao himself encouraged intellectuals to criticise the party with the aim of improving it. People’s Daily announced shortly afterwards that it would cover both socialist and capitalist countries, and all subjects, “agreeable or not.” In another sign of openness, the head of Xinhua went to London and Paris to seek inspiration from the way European news agencies worked. A People’s Daily editorial went to so far as to criticise the haste of political leaders “to do everything overnight.”The first “dazibao” – calling for the creation of a “democratic garden” – was posted on a wall at the prestigious University of Beijing on 17 May 1957. The poster, in which the author expressed his views in large characters, would soon be adopted by the Party as a recurrent tool for encouraging the masses and later civil society to express their grievances.This period of openness did not last. The counter-movement, an Anti-Right campaign, was launched in June 1957. An editorial in People’s Daily on 8 June denounced those who were trying to use the rectification campaign (the Hundred Flowers) to wage class struggle. In the end, around 400,000 “rightists,” including many journalists and intellectuals, would be sent to reeducation camps.10 November 1966 – People’s Daily article starts Cultural RevolutionA People’s Daily article entitled “On historical revisionism,” denouncing the 1961 play “Hai Rui” by historian Wu Han as heretical, is regarded as the start of the Cultural Revolution. The article’s author, none other than Propaganda Department chief Yao Wenyuan, accused Wu of implicitly criticising Maoism. Wu was arrested and executed three years later. His wife was driven to commit suicide. Their daughter ended up in a psychiatric hospital, where she also killed herself in 1976.It was this article criticising a work of literature that launched the Cultural Revolution, which the dictator and his followers would use to eliminate all debate in the press for more than a decade. The totalitarian madness drove journalists to practice a personality cult of Mao, while writers and journalists suspected of nostalgia for the “Old China” were persecuted, humiliated, jailed or murdered.Winter 1988 – “River Elegy” documentary subtly criticises PartyA liberalising wind was blowing over China in the 1980s and some journalists took advantage of it. An example of the new relative freedom was the broadcasting of the six-part documentary Heshang (“River Elegy”) on the state-owned national television station CCTV in the winter of 1988“River Elegy” (http://www.youtube.com/watch?v=yAbDU8GNFEA) drew an analogy between the Yellow River, the cradle of China’s ancient civilisation, now all silted up, and China’s current stagnation as a result of isolation and the conservatism of its leaders. The solution, according to the authors, was to open up to the blue ocean, the symbol of Japan and the West. April 27, 2021 Find out more News March 12, 2021 Find out more Reports ChinaAsia – Pacific In an affirmation of its authority, the Chinese government is today celebrating the 60th anniversary of the creation of the People’s Republic of China with fireworks and military parades but there is also a need to evaluate the past 60 years from the Chinese media’s viewpoint and in the name of the Chinese people’s right to be informed.Reporters Without Borders would like to participate in this anniversary in its own way, by highlighting some dates that shed light on the media’s evolution in China.The past 60 years have been difficult for journalists as the Maoist regime wanted to turn the media into nothing more than propaganda tools. Journalists and bloggers nowadays are no longer locked in a totalitarian grip but the censorship has never stopped. The Communist Party continues to exercise direct control over the news agency Xinhua, newspapers such as People’s Daily, and the national broadcaster CCTV.The Chinese media enjoyed a degree of freedom before the People’s Republic of China was proclaimed on 1 October 1949 but diversity of views and privately-owned media were swept away when Mao Zedong seized power. Although China’s journalists had been censored by political parties, above all the Kuomintang, and by Japanese occupiers, there had been a nascent press freedom that was crushed by the Communist Party.Editorial freedom came to a complete end in 1949. Intellectuals, including journalists, lived in permanent fear of arbitrary repression orchestrated by the regime until Mao’s death in 1976. The toll in human lives was appalling. Many journalists were killed or “committed suicide” and for decades the public had to endure mind-numbing propaganda. Some journalists abandoned professional ethics and participated actively in the all-out promotion of the party’s interests.The record has been more varied since China embarked on its economic reforms and, overall, the situation of journalists has improved. But the increase in freedom has not so much been bestowed by a generous regime as won by journalists who have risked being fired or jailed in the process.The Internet has offered new vistas to journalists and bloggers since the end of the 1990s. On the one hand, this new technology is a revolutionary tool for putting pressure on national and local authorities but it has also become a formidable propaganda tool for the government.Before 1 October – emerging space for mediaModern media on the western model did not appear in China until the 1890s. The first Chinese newspapers were run by foreigners, mainly missionaries or businessmen. Progressively-minded young Chinese students who had been initiated into journalism abroad also introduced reporting techniques.In wake of the 4 May 1919 movement, in which Chinese intellectuals called for the young republic’s democratisation and modernisation, publications appeared that were critical of the ruling nationalist party, the Kuomintang (KMT). Journalists dared to tackle a range of subjects including human rights, the criminal code, the death penalty and administrative reforms. But the Kuomintang’s hostility to newspaper independence gave rise to much tension in the 1930s.Although there was censorship in the first half of the 20th century, the Chinese media unquestionably enjoyed a degree of freedom that was due to the weakness of the state combined with the influence of western nations that had a presence in the territorial concessions.Dagongbao, a newspaper run by Zhang Jiluan until 1941, was an example of this modern, independent press that was critical of certain Kuomintang decisions without being a mouthpiece of the communists or the Japanese.1949 – propaganda apparatus created ChinaAsia – Pacific center_img Democracies need “reciprocity mechanism” to combat propaganda by authoritarian regimes RSF_en “The role and power of newspapers consist in their ability to present the Party’s line, its specific policies, goals and work methods, to the masses in the most effective and rapid of ways.” This is how Chairman Mao Zedong, in 1961, explained why journalists and intellectuals had to take their orders from the Communist Party.After creating propaganda media during the years of resistance, Mao introduced the Leninist press model in Beijing and the rest of China. As the French academic Alain Peyraube wrote: “The political and ideological role (…) of the main mass media (print media, radio, TV, posters, cinema) is primordial.” From the creation of the People’s Republic in 1949 onwards, the media are seen “not only as a collective propagandist and political agitator but also as an organiser” of society.Sixty years later, the Communist Party of China (CPC) continues to be attached to Mao’s theory of the “mass line.” The CPC’s leaders rule the masses. As they are not elected by the people, they are accountable not to the people but to the Party. When the theory is applied to journalism, the press becomes the means of communicating from top to bottom, the Party’s tool for “educating” the masses and mobilising popular will in support of socialism. The mass media are therefore not allowed to cover the internal processes by which policies are developed and, in particular, the debates within the CPC.The official Chinese press is the CPC’s “mouth and tongue” but also its eyes and ears. Many of the reports written by Xinhua’s journalists are never published but they are sent to the Party’s leaders.Under the CPC’s leadership, there have been four phases in the development of Chinese journalism. The first began with the creation of the People’s Republic in 1949 and ended with the start of the Cultural Revolution in 1966. During this period, private ownership of the press was suppressed and the party eliminated media diversity, establishing strong propaganda mouthpieces such as Xinhua. Centralised control of the media was stepped up with the Great Leap Forward, with stress being placed on class struggle. Grave misrepresentations of reality occurred, with millions of Chinese peasants dying of hunger because of one-sided press reports designed to ensure that industrial development was put first. China’s Cyber ​​Censorship Figures News Help by sharing this information to go further Follow the news on China June 2, 2021 Find out more News Organisation last_img read more

cmzgzdbq

first_imgNews UpdatesMehbooba Mufti’s ‘Dacoits Snatched Our Flag’ Remark: Lawyer Files Police Complaint With Delhi Police [Read Complaint] Sparsh Upadhyay25 Oct 2020 6:43 AMShare This – xA Delhi based Supreme Court Lawyer, Vineet Jindal has filed a police complaint (sent to Shri S.N Shrivastava Commissioner, Delhi Police) against former Jammu and Kashmir Chief Minister Mehbooba Mufti for her alleged “dacoits snatched our flag” remark terming the remark as inflammatory, derogatory and inciting.As mentioned, the complaint filed with the Delhi Police (Shri S.N…Your free access to Live Law has expiredTo read the article, get a premium account.Your Subscription Supports Independent JournalismSubscription starts from ₹ 599+GST (For 6 Months)View PlansPremium account gives you:Unlimited access to Live Law Archives, Weekly/Monthly Digest, Exclusive Notifications, Comments.Reading experience of Ad Free Version, Petition Copies, Judgement/Order Copies.Subscribe NowAlready a subscriber?LoginA Delhi based Supreme Court Lawyer, Vineet Jindal has filed a police complaint (sent to Shri S.N Shrivastava Commissioner, Delhi Police) against former Jammu and Kashmir Chief Minister Mehbooba Mufti for her alleged “dacoits snatched our flag” remark terming the remark as inflammatory, derogatory and inciting.As mentioned, the complaint filed with the Delhi Police (Shri S.N Shrivastava Commissioner, Delhi Police), alleges that “it is clear that Mufti is using derogatory and instigating statements against the duly elected Indian government”.”It is an inciting statement which intends to create hatred and unrest among the communities and waging war against the duly elected government of this country as she is an influential and public personality”, the letter sent to Delhi Police states.The Complainant specifically contends that, during the press conference, when reporters asked Mufti about the J&K flag placed on the desk, she called it ‘our flag’ and said, “We Will Take Tricolour In Our Hand When We Get Our Flag Back”. Added to it she also gave a disputed statement, saying- ‘I will not raise any flag other than the flag of J&K’.By this statement, the Complaint alleges, “she intends to show as Jammu and Kashmir is not a part of Indian Territory and stands as a separate entity of its own”.The letter further states,”She also went to the extent of stating that she won’t take part in elections without the reinstatement of the Constitution and Flag of the erstwhile state of J&K. She has hurt my and every law-abiding citizen’s pride by this gross affront statement.”Lastly it has been alleged in the Complaint that she “has committed offences under section under Section 4 of the Prevention of Insults To National Honor Act and Sections 121, 153, 153A, 295, 298, 504, 505 of IPC which are cognizable and serious in nature”.Consequently, the complainant (Lawyer Vineet Jindal) has requested Delhi Police to lodge an FIR against Mufti and take strict legal action.Speaking to Live Law, the complainant (Lawyer Vineet Jindal) said that after he sent his complaint to Delhi Police Commissioner via e-mail, he got a call from the CP Office and his mail was acknowledged by a Police Official.It may be noted that Mehbooba Mufti, in a press conference on Friday (23rd October), had reportedly said, “dacoits snatched our flag” while referring to the flag of the erstwhile state of Jammu and Kashmir.As per the report of The Indian Express, declaring that she will have “nothing to do with elections” till J&K’s special status under the Constitution is restored, PDP president and former Chief Minister Mehbooba Mufti on Friday (23rd October) had said that she will raise the Tricolour only when the J&K state flag is also restoredClick Here To Download Complaint[Read Complaint]Subscribe to LiveLaw, enjoy Ad free version and other unlimited features, just INR 599 Click here to Subscribe. All payment options available.loading….Next Storylast_img read more

cmzgzdbq

first_img Pinterest WhatsApp Twitter News, Sport and Obituaries on Monday May 24th Homepage BannerNews RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Facebook Pinterest DL Debate – 24/05/21 Google+ WhatsApp Google+center_img Previous articleTaoiseach warned against snap general election hereNext articlePlans underway to reduce restrictive practices at Donegal HSE centre News Highland Loganair’s new Derry – Liverpool air service takes off from CODA Owners of vacant properties blamed for rural towns dying out Facebook Twitter By News Highland – October 30, 2019 Important message for people attending LUH’s INR clinic Rural towns and villages are dying because property owners are leaving houses vacant, according to a new Government report. The interim report claims owners are refusing to sell empty properties in the hope that prices will increase.The interim report is part of a pilot initiative of six rural towns, which have been asked to develop proposals to encourage more people to live in their town centres.The Department of Rural Affairs has been told of a number of common issues which show the difficulty in increasing the rural population.According to The Irish Examiner they include the high cost of refurbishing vacant buildings, and difficulty in identifying property owners of abandoned homes or shops which could be converted.Where owners are known, they often refuse to sell or refurbish these properties because they believe they will be worth more in the future or want to keep it for sentimental reasons.The lack of amenities, traffic congestion and a negative perception of living in these areas were also identified as issues.A further, more comprehensive report which will include recommendations is due by the end of the year. Nine til Noon Show – Listen back to Monday’s Programme Arranmore progress and potential flagged as population grows last_img read more

cmzgzdbq

first_imgamphotora/iStockBy BILL HUTCHINSON, ABC News(NEW YORK) — A retired top New York City detective is recommending “throwing out the book” on training for would-be police officers across the country and starting from scratch.Kirk Burkhalter, who is now a professor at New York Law School, told ABC News on Tuesday that the training of police recruits has seen little progress in recent decades, and suggested that police should undergo at least two years of training and education before they are given a gun and sent out into the streets.“This needs to move forward into the 21st century,” Burkhalter said on ABC’s GMA3 show. “Pretty much, I would recommend throwing out the book and starting over. This training should be akin to an undergraduate degree and some form of police science.”In recent weeks, police training in the United States has come under intense scrutiny following the killing of George Floyd, a Black Minneapolis man who died after a veteran police officer was caught on one citizen’s cellphone video kneeling on his neck as he repeatedly pleaded, “I can’t breathe.” Floyd’s death was followed by the June 12 killing of Rayshard Brooks in Atlanta by a police officer who allegedly violated numerous police policies and practices in the deadly confrontation, including shooting a fleeing suspect in the back.The two officers directly involved in the deaths of Floyd and Brooks have been fired from their respective police departments and charged with murder. Four other officers involved in the two cases, including two rookies who assisted in the arrest of Floyd, have also been criminally charged, and three have been terminated from their jobs.“All the training and education in the world isn’t going to change someone’s heart and mind,” said Burkhalter, who served 20 years with the NYPD before retiring as a detective first grade, specifically referring to the behavior of the officers in Floyd’s case.But Burkhalter said that if officers were given a substantially longer period of education and evaluation, “I do believe that we are more likely to catch those folks who are probably not suitable for this profession.”In the United States, the average police academy class lasts 21 weeks, according to the U.S. Department of Justice (DOJ).The Police Executive Research Forum, or PERF, a policy organization comprised of law enforcement executives from the nation’s largest cities and counties, conducted a survey of U.S. police academies in 2015 and found that recruits were given only about eight hours of training on each of the topics of de-escalation, crisis intervention, use-of-force policy and the use of electronic control weapons, specifically stun guns.Meanwhile, recruits spent 58 hours on firearms training and another 49 hours on defensive tactics, the bulk of which was state-mandated. The DOJ, in a 2013 report, found a similar breakdown: Of the average 840 hours spent on police training, 21 hours were spent on the use of force.“When we talk about the education factor alone, I would recommend those police officers, or potential police officers, take courses in psychology, interpersonal psychology, small group psychology, sociology, anthropology, world history, American history, dispute resolution, negotiation, counseling and interviewing and so forth,” Burkhalter said. “If you think about that curriculum, it would take quite some time in order to master it.”He said police officers graduating from academies should also be well-versed in Constitutional law, have an understanding of the Bill of Rights and an understanding of “what it means that every individual has certain individual rights that are granted to them under the Constitution.”“I think that would be wildly helpful, also,” Burkhalter said.Other experts on policing in America have raised questions about the training U.S. police officers receive.As part of an ABC News investigation last year on police de-escalation training, Maria “Maki” Haberfield, a professor of police science at John Jay College of Criminal Justice in New York, said, “We have the shortest training in comparison to any democratic country.”She said some Scandinavian countries, including Finland and Sweden, require recruits to go to a four-year police university before they are assigned to departments.“Most departments are satisfied with a GED or a high school diploma,” Haberfeld told ABC News. “We have people who are trained in a very short, basic way that does not give them a fraction of the tools that they would need to have to police in a professional way. To me, it’s irresponsible in a democratic society not to give police officers four years at a university.”Burkhalter said training programs in police academies have seen little progress between when his father became a police officer in 1962 and when he himself became a police officer in the mid-1980s.“Our training was rather similar. And I would suspect that training that police officers receive today is somewhat similar,” he said. “So, this hasn’t progressed.” Copyright © 2020, ABC Audio. All rights reserved.last_img read more

cmzgzdbq

first_imgRelated posts:No related photos. Previous Article Next Article Business must welcome more women and youthOn 1 Jun 2004 in Personnel Today It was great to read Ann Summers’ HR executive Gary Burgham’s response(Letters, 18 May) to the so-called ‘controversial’ recruitment advertisementthat appeared on 20 April in Personnel Today. For those of you unlucky enough to have missed it, the advert showed a younglady dressed in a PVC nurse uniform. It read: ‘It’s enough to make your pulserace. Not to mention your career’. But Burgham’s point was that Ann Summers isfar from sexist and has actually had a significant impact in empowering womenin today’s society to be more confident about themselves, in turn helping themto pursue their own careers. He added that Ann Summers is a business run forwomen by women, as it has a female chief executive. The subject of sex and diversity was also brought home to me by Karren Bradyat a recent meeting of the Personnel Today HR Directors Club. Brady, who becamemanaging director of Birmingham City Football Club at just 23, talked about howshe became the youngest MD in the business, successfully boosting annualrevenues from £1m to £40m over 11 years. In the past 30 years, there has been a significant increase in the number ofwomen in the workplace, but they are still under-represented in senior positionsin the UK. Women now make up 45 per cent of the workforce and 30 per cent ofmanagers, yet boardrooms are still overwhelmingly male. Only 9 per cent ofexecutive and non-executive directors on the boards of FTSE 100 companies arewomen – which means that companies are failing to capitalise on the talents ofalmost half the workforce. In the US, 28 per cent of small businesses arewomen-owned, but here, it’s just 13 per cent compared with 44 per cent of men(the remainder are joint male/female owned). Brady is a shining example of both young and female success stories, andothers include Martha Lane Fox, co-founder of Lastminute.com, at 27 years ofage. But I strongly believe there are not enough! There seems to be a ‘glass-ceiling’ or a number of structural barriersresulting in too few women appointed to senior management positions. HR is oneof the few departments where there are more women than men at senior managementlevels. This might indicate differences between the male and female style of leadership– trends suggest women are better at the ‘people-oriented’ occupations – but HRnow needs to help push women into senior positions throughout organisations,and help them gain roles of real influence. This is yet another example of how HR could add real value to anorganisation as a business partner. It needs to create policies that encouragemore women and young talent into top positions as part of its strategy todevelop high-performing businesses. It must challenge organisations to takerisks and appoint senior players from a pool that may, at first glance, seemfar from the norm, and to develop jobs around talent. This is the future. By Alan Bailey, Head of business process outsourcing, Xchanging Comments are closed. last_img read more

cmzgzdbq

first_imgSpecies with broader geographical ranges are expected to be ecological generalists, while species with higher heat tolerances may be relatively competitive at more extreme and increasing temperatures. Thus, both traits are expected to relate to increased survival during transport to new regions of the globe, and once there, establishment and spread. Here, we explore these expectations using datasets of latitudinal range breadth and heat tolerance in freshwater and marine invertebrates and fishes. After accounting for the latitude and hemisphere of each species’ native range, we find that species introduced to freshwater systems have broader geographical ranges in comparison to native species. Moreover, introduced species are more heat tolerant than related native species collected from the same habitats. We further test for differences in range breadth and heat tolerance in relation to invasion success by comparing species that have established geographically restricted versus extensive introduced distributions. We find that geographical range size is positively related to invasion success in freshwater species only. However, heat tolerance is implicated as a trait correlated to widespread occurrence of introduced populations in both freshwater and marine systems. Our results emphasize the importance of formal risk assessments before moving heat tolerant species to novel locations.last_img read more

cmzgzdbq

first_imgThe Spanish energy firm says it will revamp its operations to conform more “stringently” with the Paris Agreement’s emissions goals — and will take an account book hit to do so Repsol says it will will achieve net-zero emissions by 2050 (Credit: Repsol/Flickr) Spain’s oil and gas specialist Repsol has committed to achieving net-zero emissions across its business by 2050 — a move it claims to be an industry first.The company anticipates the transition to a more “stringent alignment” with the goals of the Paris Agreement to result in a €4.8bn ($5.3bn) impairment charge this year due to adjustments in asset value — although it claims neither cash flow or shareholder returns will be impacted.A series of carbon intensity-reduction targets have been set through to 2050, at least 70% of which Repsol says can be achieved using existing technologies — most prominently carbon capture and storage.Repsol CEO Josu Jon Imaz said: “We are convinced that we must set more ambitious objectives to fight climate change, and now it is the right time.“We do it with the utmost confidence that we invest for the future. Addressing the significant challenges that lie ahead with strategic clarity is what will allow us to turn them into opportunities.“We are convinced that this strengthens our project that is sustainable, attractive and profitable for all our stakeholders.”The firm added that, to reinforce the commitment to these goals, at least 40% of long-term executive salaries will be linked to objectives connected to the decarbonisation strategy and Paris Agreement alignment.The expected hit to its account book in 2019 will not affect a planned shareholder return of €1 per share, nor the plans to propose a 5% share buyback scheme at the next annual general meeting. How Repsol aims to achieve net-zero emissions by 2050From a baseline indicator of 2016 levels, Repsol aims to reduce its carbon emissions 10% by 2025, 20% by 2030 and 40% by 2040, ahead of an overall net-zero output by 2050.Carbon capture and storage technologies will be widely implemented to reach these goals, although the energy firm says measures such as reforestation and other natural climate sinks may also be used.It plans to increase its low-carbon electricity generation by 3,000 megawatts (MW) to 7,500MW by 2025 — including the development of two new solar photovoltaic facilities and a wind power project.Additionally, the company will target the circular economy by doubling existing production of biofuels derived from vegetable oils to 600,000 tonnes per year by 2030 — half of which will be produced from waste material by 2025.Green hydrogen production will be incorporated into refining operations, as well as the use of renewable fuels for industrial processes.Repsol will add more electric-vehicle charging points to its petrol stations (Credit: Repsol/Flickr)At its network of fuel stations worldwide, Repsol will expand the availability of electric charging points, as well as access to liquid petroleum gas, compressed natural gas, and liquefied natural gas.In its upstream operations, Repsol says it will “prioritise value generation over production growth” with a vision of natural gas as “the fuel for the energy transition”.center_img Oil and gas majors have plenty of work to do to meet Paris AgreementLast month, a report released by UK think tank Carbon Tracker found the world’s largest oil and gas companies have significant work to do in cutting their emissions to meet Paris Agreement targets.It concluded that, as a collective, output from these oil and gas majors needs to be lowered by 35% during the next two decades if a 1.5C global warming cap is to be achieved — as well as a 40% reduction in carbon emissions from their own business processes.The continuation of significant oil and gas exploration and extraction since 2011 has created a carbon bubble — meaning global fossil fuel reserves, and the rate at which they are being consumed, far exceed the amount that could be burned to stay within the global temperature limits set out by the Paris Agreement.This risks either contributing to the failure of meeting global climate goals, or investing time and resources in stranded assets — oil and gas reserves that ultimately depreciate as demand for fossil fuel declines.last_img read more

cmzgzdbq

first_imgEEO/AAQualifications :Doctoral and No experienceRequires singular knowledge of a specialized advanced professionaldiscipline or the highest level of general business knowledge,normally acquired through attainment of a directly job-relatedterminal degree or equivalent formal training in a recognized fieldof specialization that is directly related to the type of workbeing performed.No experience is required.Required QualificationsApplicants must have earned a Ph.D. in engineering education,higher education, STEM education or other related fields.Additional Job Posting Information:Position Summary:The Cullen College of Engineering (CCE) invites applications for apostdoctoral fellow in Engineering Education as part of itsinitiative towards the establishment of an Engineering Educationunit in the College. During this 12-month position, thepostdoctoral fellow will participate in data collection andanalysis, conduct research and assessments with faculty andstudents in the College, prepare manuscripts, present atconferences, and participate in grant writing. The successfulcandidate will also be actively engaged in assisting the College inthe formation of the Engineering Education unit in collaborationwith the College of Education at UH. Candidates nearing graduationare encouraged to apply. The successful candidate for this positionis expected to have strong quantitative and qualitative researchknowledge and skills and excellent communication capabilitiesespecially writing skills.Applications should include a cover letter, curriculum vitae, awriting sample (published work is preferred but unpublished work isacceptable), and contact information for three references in asingle PDF document.Required Qualifications:Applicants must have earned a Ph.D. in engineering education,higher education, STEM education or other related fields. Possesses, understands, and applies a comprehensive knowledge inarea of specialization. Develops understanding and skills to allowfor completion of assignments that cross fields of specialization.Develops leadership and management skills.Receives/Reviews progress and evaluates results of experimentsor projects under control or supervisory responsibility.Recommends changes in research, testing or experimentalprocedures.May be responsible for a single highly technical and complexpiece of research equipment.May review and evaluate the effectiveness of personnel.May plan for and assign personnel to projects undercontrol.Operates with latitude for unreviewed action.May receive general supervision conferring with higher levelsonly in unusual situations.Performs other job-related duties as required.last_img read more

Recent Comments